Opakowania kosmetyczne- różnorodność

Każdy mężczyzna stający przed regałem z kosmetykami popada w zdziwienie widząc różnorodność opakowań. Mamy tam, bowiem pełen przegląd od małych plastikowych pojemniczków poprzez metalowe tubki aż do eleganckich słoiczków z ozdobnego szkła, w których sprzedawane są najdroższe kosmetyki. Dopiero po pewnym czasie panowie dostrzegają, iż różnorodność tak jest można powiedzieć dwukierunkowa. Po pierwsze im droższe kosmetyki tym ładniejsze i bardziej starannie wykonane pakowanie. Najtańsze kremy pakowane są zazwyczaj w niczym niewyróżniające się pudełeczka koloru białego opatrzone jedynie w podstawowe informacje o danym produkcie. Drugą grupę stanowią opakowania kosmetyków z średniej półki cenowej. Przeglądając tą kategorie możemy zauważyć, iż opakowania z tworzywa sztucznego zastały dodatkowo opakowane papierowymi kartonikami zawierającymi nie tylko podstawowe informacje, lecz również pewne ilustracje dopełniające informacje o produkcie kosmetycznym.

Kosmetyki klasy Premium pakowane są natomiast w opakowania kosmetyczne wykonane z ozdobnego szkła. W przypadku tych opakowań niejednokrotnie kształt i kolor konkretnego opakowania jest ściśle powiązany z danym produktem i chroniony poprzez odpowiednie patenty i licencje. Jest to, bowiem jeden z elementów budowania świadomości marki w śród klientek.

Opakowania kosmetyczne –różnorodność spowodowana jest również podziałem wiekowym klientek. Produkty przeznaczone dla nastolatek oraz kobiet poniżej trzydziestego roku życia pakowane są zasadniczo w pojemniki znacznie bardziej kolorowe i przyciągające wzrok swoim efektownym wyglądem. Im starsza grupa docelowa, do której adresowany jest dany produkt tym większe znaczenie zdobywa prostota i elegancja opakowania a przede wszystkim jasne i wyraźne pokazanie zalet stosowania danego preparatu.  Starsze klientki dokonują, bowiem wyboru bardziej na podstawie analizy przydatności danego produktu i jego efektywności niż na podstawie wyglądu opakowania, które to jest ważniejsze dla młodszych kupujących.

Dodaj komentarz